Skip to main content

Panama Canal


The Panama Canal is a ship canal which joins the Caribbean Sea to the Pacific ocean. One of the largest and most difficult engineering projects ever undertaken, it had an enormous impact on shipping between the two oceans, replacing the long and treacherous route via the Drake Passage and Cape Horn at the southernmost tip of South America. A ship sailing from New York to San Francisco via the canal travels 9,500 km (6,000 miles), well under half the 22,500 km (14,000 miles) route around Cape Horn.[1] Although the concept of a canal near Panama dates back to the early 16th century, the first attempt to construct a canal began in 1880 under French leadership. After this attempt failed and 21,900 workers died, the project of building a canal was attempted and completed by the United States in the early 1900s, with the canal opening in 1914. The building of the 77 km (48 mi) canal was plagued by problems, including disease (particularly malaria and yellow fever) and landslides. By the time the canal was completed, a total of 27,500 workmen are estimated to have died in the French and American efforts.

Since opening, the canal has been enormously successful, and continues to be a key conduit for international maritime trade. The canal can accommodate vessels from small private yachts up to large commercial vessels. The maximum size of vessel that can use the canal is known as Panamax; an increasing number of modern ships exceed this limit, and are known as post-Panamax or super-Panamax vessels. A typical passage through the canal by a cargo ship takes approximately 8–10 hours. In fiscal year 2008, 14,702 vessels passed through the waterway with a total 309.6 million Panama Canal/Universal Measurement System (PC/UMS) tons. article from wikipedia Picture from - Adik-Zuiderdam

While the Pacific Ocean is west of the isthmus and the Atlantic to the east, the journey through the canal from the Pacific to the Atlantic is one from southeast to northwest. This is a result of the isthmus's "curving back on itself" in the region of the canal. The Bridge of the Americas at the Pacific end is about a third of a degree of longitude east of the end near Colon on the Atlantic.[2] An estimated 14,000 ships pass through the canal each year. Only 1,000 ships per year passed through the canal at its beginnings.

Comments

Popular posts from this blog

Balikpapan dan Bisnis

Image; inibalikpapan.com Balikpapan merupakan kota yang masyarakatnya memang memiliki minat beli tinggi. Saya expand usaha ke balikpapan dengan info sekilas tentang pendapatan masyarakat yang tinggi. Terbang dari bandara Juanda tiba di Balikpapan saya disambut dengan keramahan khas orang-orang jawa yang diperantauan. Taksi "45 ribu mawon mas untuk dalam kota". Luar biasa !!! Pemandangan kota pinggir laut yang saya lihat pada jam 8 malem dari dalam pesawat menggambarkan potensi yang tak kalah menarik dengan kota Venice di malam hari. Kebetulan Venice yang saya kunjungi tahun lalu berpanorama mirip dengan yang sesaat lalu saya lihat di atas landasan Sepinggang Balikpapan. Untuk siang harinya memang mulai tampak beberapa kawasan dilupakan oleh sentuhan-sentuhan tangan peduli, sehingga kawasan tersebut tidak ubahnya seperti beberapa tempat di Kota Jakarta. Orang kebut-kebutan juga masih mendominasi jalanan, terutama pada malam hari. "wis ..cah enom ning endi-endi podo wae...

Stop Drifting Your Plan

"Adi !", if you wanna be succeed, stop drifting your plan ... itu yang kudengar dari Mr. Charles Liu dari Ching Tao Palace Restaurant di Michigan Detroit saat menjemputku dari apartemen ke restoran. Dan masih banyak lagi motivasi yang diucapkan tiap hari sehingga aku mulai mengerti bahwa aku memang harus banyak belajar. Dan salah besar kalau seperti kemarin-kemarin aku merasa pintar. Dari desa kecil bernama Parangjoro selatan kota Solo aku tumbuh dan berkesempatan lompat sana-sini untuk sebuah perjalanan. Subhanallah ... life is a wonderful journey terlebih kita mampu mengiyakan akan kuasa Allah.

Balikpapan

Image: Ini Balikpapan.Com Bisnis and bisnis ... Seperti pengulangan ketika kegiatan bisnis saya mulai geluti kembali. Padahal setelah beberapa tahun saya tinggalkan dunia bisnis dikarenakan berkarier di dunia pekerjaan yaitu Hospitality Service di perusahaan Kapal Pesiar. Ada semacam rasa lega ketika pada akhirnya dunia pekerjaan ikut perusahaan orang lain dapat saya tinggalkan. Keahlian pertama orang bisnis adalah "Menjual". Saya mulai menggeluti usaha sendiri sudah sejak lama. Bahkan kegiatan menjualpun sempat saya lakukan sewaktu saya bekerja di atas kapal pesiar yaitu " order barang elektronik secara on line " kemudian rekan yang lain yang bekerja di sana memanfaatkan jasa tersebut. Sekarang saya kembali lagi dengan bisnis yang sudah lama saya geluti yaitu menjual. Kebetulan beberapa produk yang saya jual adalah produk yang sifatnya pabrikan dan milik keluarga. Akhirnya berani keluar dari pekerjaan dan menjalankan bisnis adalah pilihan yang tidak semua orang ber...